Bu Blogda Ara

14 Ağustos 2010 Cumartesi

Kremalı İncirli Tatlı

Uzun bir aradan sonra en sonunda bloguma  yazma fırsatı bulabildim. Yazamadığım bu süre içersinde evimde değişiklik yaptım. İzine çıktım 2 haftalığına bol bol gezdim. Gezemediğim zamanlardada misafir ağırladım. Çalışan biri olarak gündüz misafir ağırlamayı özlemişim. Yapmış olduğum 2 tatlıyıda misafirlerim için yapmıştım.Hatta incirli olanı ramazanın ilk gününde de yaptım hem hafif bende besleyici tadına bakan herkez çok beyendi. Umarım sizlerde beyenirsinir.Afiyet olsun...




Kremalı İncirli Tatlı

Kek Malzemesi
  • 7 adet kuru incir ( sıcak suda yumuşatışmış, kücük kücük doğranmış)
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı çeviz içi
  • 1 su bardağı un
  • 1 tane kabartma tozu
  • 1 tane vanilya
Şerbeti
  • 1,5 su bardağı ılık su
  • 3'ü bir arada nescafe
Muhallebisi
  • 2 yemek kaşığı nişasta
  • 2 yemek kaşığı un
  • 4 su bardağı süt
  • 1 su bardağına yakın  şeker
  • inmesine yakın 1 çorba kaşığı tereyağ
  • Piştikden sonra 1 paket krem şanti
Yapılışı
  • Keki için yumurtaları ve şekeri çırpın sırasıyla çevizi, unu, kabartma tozunu, vanilyayı ve en son olarakta incirimizi takıp küçük tepsimize döküp 160 derecede pişirelim.
  • Kekimiz pişerken krem şanti hariç diğer malzemelerle muhallebimizi hazırlayalım. Muhallebimiz ılıyınca krem şantimizide takıp mikserle çırpalım.
  • Kekimiz piştikden sonra şerbetimizi hazırlayıp 5 dk sonra kekimizi ıslatalım.Kekimiz soğuduktan sonrada muhallebimizi döküp buzdolabında 3 - 4 saat bekletelim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder