Bu Blogda Ara

21 Temmuz 2011 Perşembe

ZEYTİN EZMELİ AÇMA


Herkeze selamlar ne kadar özlemişim burda olmayı, sizleri çok özledim. Görüşemediğimiz zamanda çok şeyler yaşadım ama hep yazmak istememe rağmen bir türlü yazamadım.

Resimdeki açmayı okulumuzun kermesi için yapmıştım. Benim pazar kahvaltısı için sık sık yaptığım bir tarif çayla harika gidiyor...
Gelelim tarifine...











Malzemeler
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta beyazı sarısı üstüne
  • 2 kaşık şeker
  • 1 paket toz maya
  • 3 çorba kaşığı dolu dolu zeytin ezmesi
  • tereyağ
  • Aldığı kadar un
Yapılışı: Süt ve su karışımının içine mayamızı ve şekerimizi katıp biraz bekleyin. Sonra sırasıyla sıvı yağı, yumurta beyazını ve aldığı kadar unda katıp yumuşak bir hamur yoğurun. 10 dk. dinlendirin. Mandalina büyüklüğünde kopartıp elimizle açın üstüne tereyağ ve zeytin ezmesi sürün. Sonra hamuru rulo şeklinde sarın ve kendi ekseninde burup düğüm atın. 30 dk tepside mayalandırıp üstüne yumurta sarısı sürüp susam ve çörek otu serpin. Fırında üstü kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. işte bu mintinin en eksik yanı.ah kardeşim ellerine sağlık.inan açma konusunda iyi değilim.bir kez yaptım hoşuna gitmedi sevdiceğimin ya,ondan sonra tüm cesaretim uçuuuup gitti.bu nedenle gıptayla bakıyorum açmalarına.ve ellerine sağlık diyorum.
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim minticim ama bence senin elinden hiç bişey kurtulmaz ikinci denemede güzel olucağına inanıyorum sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Elinize sağlık,zeytinli açmayı çok severim.

    YanıtlaSil
  4. Zeytin sevmem ama genede açmalar enfes görünüyor.Ellerinze sağlık. Sizi takip listeme aldım :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Harika gözüküyor canım,ellerine sağlık..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil